ریتم آهنگ

شناخت ویلیام بلیک؛ هنرمند کبیر انگلستان (بخش یک)

شناخت ویلیام بلیک؛ هنرمند کبیر انگلستان (بخش یک)

خلاصه ای از ویلیام بلیک

اگرچه او شاید هنوز بیشتر به عنوان یک شاعر شناخته می شود تا یک هنرمند، از بسیاری جهات زندگی و کار ویلیام بلیک الگویی برای درک معاصر ما از آنچه یک هنرمند مدرن است و چه می کند، فراهم می کند. کار او که توسط همسالانش نادیده گرفته شده بود و توسط نهادهای دانشگاهی زمان خود کنار گذاشته شده بود، توسط گروه کوچکی از حامیان غیور حمایت شد. عدم موفقیت تجاری او به این معنی بود که بلیک زندگی خود را در فقر نسبی سپری کرد. بلیک از طریق چاپ‌ها، نقاشی‌ها و اشعار خود، جهانی اسطوره‌ای با پیچیدگی و عمق را برای مطابقت با کمدی الهی دانته ساخت، اما مانند دانته، اثری از فرهنگ و سیاست معاصر داشت. وقتی بلیک در سال 1827 در خانه ای کوچک در لندن درگذشت، فقیر و تا حدودی گمنام بود. امروزه می‌توانیم او را به‌عنوان نمونه‌ای اولیه برای هنرمندان آوانگارد اواخر قرن نوزدهم و بیستم بشناسیم، که روح خلاقانه‌شان در تضاد با حال و هوای غالب فرهنگشان است.

 

دستاوردهای او

بلیک شاید هنرمند اصلی رمانتیک بود. بلیک مانند همتایان خود در دنیای ادبیات رمانتیک - ساموئل تیلور کولریج، پرسی بیش شلی - بر تقدم تخیل و الهام فردی در فرآیند خلاقیت تأکید کرد و تأکید نئوکلاسیک بر دقت رسمی را که بیشتر نقاشی و شعر قرن هجدهم را تعریف کرده بود، رد کرد. بالاتر از هر چیز، بلیک فرهنگ معاصر روشنگری و صنعتی شدن را که نشان دهنده مکانیزاسیون و تقلیل گرایی فکری بود، تحقیر کرد. بلیک احساس می کرد که بینش تخیلی تنها راه برای کنار گذاشتن حجابی است که تفکر عقلانی بر واقعیت افکنده است، و مدعی شد که "اگر درهای ادراک پاک می شد، همه چیز برای انسان همانطور که هست، بی نهایت جلوه می کرد."

بلیک در میان هنرمندان عصر خود، و در میان هنرمندان هر عصری کم نظیر است، در ادغام نوشتن و نقاشی در یک فرآیند خلاقانه، و در استفاده از تکنیک های نوآورانه تولید برای ترکیب تصویر و متن در ترکیب بندی های منفرد. بلیک که به‌خاطر تولیدات بصری‌اش تجلیل می‌شود، همچنین به‌عنوان یکی از رادیکال‌ترین شاعران دوره رمانتیک اولیه شناخته می‌شود، که سبک بسیار فرفورژه میلتونیک را با مضامین بزرگ گوتیک ترکیب می‌کند. علاوه بر این، بلیک از طریق تکنیک‌های اصلی مانند «چاپ روشن» خود توانست هنر خود را برای برآورده کردن خواسته‌های خلاقیت خود تطبیق دهد.

بینش معنوی بلیک در خلاقیت او نقش اساسی داشت و به طور حیاتی و منحصر به فردی توسط یک پانتئون پیچیده و تخیلی ساخته خود او که توسط خدایان مانند اوریزن، لوس، انیتارمیون و اورک پر شده بود، آگاه شد. روایت‌های تمثیلی بزرگی که با طرح‌های خود بلیک به تصویر کشیده شده‌اند، در این جهان پخش می‌شوند، که ممکن است به نظر می‌رسد در فضایی جدا از واقعیت وجود داشته است. با این حال، بلیک در سکانس‌های شعر حماسی خود، سرنوشت جهان بشری را در عصر انقلاب فرانسه و آمریکا، وابسته به این سکانس‌ها تصور می‌کرد که با نبردهای بین عقل و خیال، شهوت و تقوا، نظم و انقلاب تعیین می‌شد. که قهرمانان او نماینده آن بودند.

 

بیوگرافی ویلیام بلیک

دوران کودکی

ویلیام بلیک در سوهو، لندن، در یک خانواده محترم طبقه کارگر به دنیا آمد. پدرش جیمز برای امرار معاش جوراب و دستکش می فروخت، در حالی که مادرش کاترین هرمیتاژ از هفت فرزند این زوج مراقبت می کرد که دو نفر از آنها در دوران نوزادی مردند. ویلیام، پسری با اراده و اعجوبه‌ای آشکار از سنین جوانی، اغلب از مدرسه فرار می‌کرد تا در خیابان‌های لندن پرسه بزند، یا وقت خود را صرف کپی کردن نقاشی‌های آثار باستانی یونانی می‌کرد. علاوه بر این، با الهام از آثار رافائل و میکل آنژ، او همچنین شیفتگی اولیه خود را به شعر پیدا کرد. اگرچه دوران کودکی او آرام و دلپذیر بود، اما ویلیام در سن هشت سالگی شروع به تجربه رؤیا کرد و ادعا کرد که فرشتگان را روی درختان یا بالهایی شبیه به ستاره می بیند. پدر و مادر بلیک اگرچه از داستان‌های او ناراحت بودند، اما از جاه‌طلبی‌های هنری او حمایت کردند و در ده سالگی او را در آکادمی نقاشی هنری پار ثبت نام کردند، که در آن زمان مدرسه‌ای برای هنرمندان جوان بود.

 

آموزش اولیه

آکادمی طراحی بسیار گران بود و بلیک پس از چهار سال مجبور به ترک تحصیل شد. بنا بر این بود که او شاگرد یک استاد حکاکی شود، اما - به این ترتیب داستان - وقتی پدرش او را برای ملاقات با کارفرمای احتمالی خود ویلیام رایلند برد، بلیک جوان نپذیرفت و اعلام کرد که "به نظر می رسد که او زنده خواهد ماند تا به دار آویخته شود. "، پیشگویی که به طرز عجیبی سال ها بعد محقق شد. در پایان، ویلیام به مدت پنج سال نزد جیمز بسیر، حکاکی در انجمن آثار باستانی شاگرد شد. بلیک برای آموزش خود با بسیر ارزش قائل شد که تأثیر زیادی بر کار او داشت: به‌ویژه طراحی‌های مختلف او از بناهای گوتیک در محل. در اوقات فراغت خود، این حکاکی جوان هنرهای قرون وسطی و رنسانس را مطالعه کرد، به ویژه رافائل، میکل آنژ و دورر، که از نظر بلیک - همانطور که توسط مورخ هنر الیزابت ای. بارکر نقل شده است - یک هنر "جاودانه، گوتیک" را ایجاد کرده بود، که با آن القا شده بود. معنویت مسیحی و با نبوغ شاعرانه خلق شده است».

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”