ریتم آهنگ

توماس هارت بنتون یکی از محبوب‌ترین و مورد حمایت‌ترین هنرمندان مدرن آمریکا (بخش یک)

توماس هارت بنتون یکی از محبوب‌ترین و مورد حمایت‌ترین هنرمندان مدرن آمریکا (بخش یک)

خلاصه ای از توماس هارت بنتون

توماس هارت بنتون یکی از محبوب‌ترین و مورد حمایت‌ترین هنرمندان مدرن آمریکا در دهه‌های منتهی به جنگ جهانی دوم بود و نقاشی‌های دیواری او مورد تحسین قرار گرفت. بنتون همراه با گرانت وود و جان استوارت کوری به عنوان یک نقاش منطقه‌گرا به شهرت هنری دست یافت و مردم و فرهنگ غرب میانه آمریکا، به ویژه ایالت میسوری را به تصویر کشید. در حالی که رعایای او عمدتاً در مرکز آمریکا بودند، او بیست سال در شهر نیویورک زندگی کرد. بنتون، یک پوپولیست، که به عقیده بسیاری به دلیل رک گویی و هیجانی بودن خود علیه دنیای هنر، ارتجاعی بود، در واقع شجاعانه از هنر خود برای اعتراض به لینچ و فاشیسم در دهه های 1930 و 1940 استفاده کرد. بنتون همچنین یک معلم تحسین برانگیز در لیگ دانشجویان هنر نیویورک بود که به دانش‌آموزان زمینه‌ای در تاریخ هنر اروپا و همچنین آگاهی از مدرنیسم اروپایی ارائه می‌کرد. ظهور اکسپرسیونیسم انتزاعی اهمیت بنتون را در تاریخ هنر مدرن تحت الشعاع قرار داده است.

 

دستاوردهای او

سهم اصلی بنتون در هنر قرن بیستم آمریکا ممکن است تأکید موضوعی او بر تصاویر مردم عادی و افسانه های رایج باشد. رئالیسم بیانی او به خاطر فرم ها و اشکال منحنی اغراق آمیز و استفاده جسورانه از رنگ های کلیدی متمایز است. بنتون با دور کردن توجه از نیویورک و به سمت غرب میانه، هم دامنه موضوع هنری ممکن و هم عموم بالقوه هنر آمریکایی را گسترش داد.

بنتون در نقاشی ها و چاپ های خود به فراخوانی صدا و موسیقی به عنوان یک روش ارتباطی اختصاص داشت. علاقه او به صدا، آهنگ‌ها و سازهای غالباً بومی، و همچنین سخنرانی‌ها و دیالوگ‌ها را می‌توان به عنوان مربوط به تاریخ خانواده‌اش در سیاست میسوری دانست، جایی که اغلب از صدای مردم صحبت می‌شد. بنتون به دنبال زنده نگه داشتن این صدای محبوب در آثار هنری خود بود. این هنرمند که یک نوازنده سازدهنی خودآموخته و اغلب اجرا می کرد، جمع آوری، فهرست نویس، رونویس کننده و توزیع کننده موسیقی رایج نیز بود.

در اواسط دهه 1940، بنتون به دلیل ادعاهای عجیب و غریب خود علیه منتقدان هنری و موزه ها بدنام شد، و در یک مقطع زمانی همجنس گرا هراسی کرد. بنتون با نفس قوی و سرسختی خود، حتی در میان رشته خودش به یک شخصیت نسبتاً منزوی تبدیل شد.

جکسون پولاک سرسخت ترین پیرو بنتون در دهه 1930 بود و کارهای اولیه او از نظر سبک و موضوع شباهت زیادی به استادش دارد. به جای فاصله گرفتن کامل از بنتون، حرکت پولاک به سمت انتزاع محض به عنوان یک تغییر زیبایی شناختی بهتر دیده می شود. تغییر از منطقه‌گرایی به اکسپرسیونیسم انتزاعی را می‌توان در رابطه با یک تغییر فرهنگی و سیاسی گسترده‌تر از سیاست اصلاح‌طلبانه نیو دیل به دوران جنگ سرد پس از اتمی خواند.

 

بیوگرافی توماس هارت بنتون

دوران کودکی

توماس هارت بنتون در سال 1889 در نئوشو، میسوری در خانواده ای از سیاستمداران برجسته متعهد به جمهوری خواهی سیاسی و پوپولیسم متولد شد. پدرش نماینده کنگره بود و عموی بزرگش که از او نام برده شد، یکی از سناتورهای مهم ایالات متحده بود. بنتون بعداً به یاد آورد که "سیاست هسته اصلی زندگی خانوادگی ما بود." بنتون از طریق هنر خود، به‌ویژه نقاشی‌های دیواری‌اش، تلاش کرد به حمایت خانواده‌اش از جمهوری‌خواهی سیاسی قرن نوزدهم، حمایت از تولیدکنندگان جامعه و تحقیر تجارت‌های بزرگ و بانک‌های بزرگ ادامه دهد. او که انتظار داشت راه پیموده شده خانواده اش را دنبال کند، در عوض با تشویق مادرش تحصیل در رشته هنر را انتخاب کرد. از هفده سالگی به عنوان کاریکاتوریست برای یک روزنامه محلی مشغول به کار شد. بنتون با فرار از محدودیت های زندگی شهری کوچک و شورش علیه انتظارات خفه کننده خانواده اش، به شیکاگو نقل مکان کرد و در سال 1907 در موسسه هنر شیکاگو ثبت نام کرد و زیر نظر فردریک اسوالد تحصیل کرد.

 

آموزش اولیه

پس از دو سال در موسسه هنر، در سال 1909، او مسیر آشنای بسیاری از هنرمندان آمریکایی دیگر را انتخاب کرد و به پاریس نقل مکان کرد تا در آکادمی مشهور جولیان تحصیل کند. زمانی که در پاریس بود با هنرمند بزرگ مکزیکی دیگو ریورا آشنا شد و همچنین از نقاش آمریکایی استانتون مکدونالد رایت، بنیانگذار سنکرومیسم، الهام گرفت. بنتون پس از بازگشت در سال 1913 در شهر نیویورک مستقر شد، همان سالی که نمایش مشهور اسلحه‌خانه برگزار شد. در دهه 1910، او چندین سبک مدرن از جمله سنکرومیسم را آزمایش کرد که بر کیفیت موسیقی رنگ تأکید داشت. او بسیار تحت تأثیر استراتژی های آهنگسازی سزان قرار گرفت. آتش‌سوزی در استودیوی او بسیاری از آزمایش‌ها و کارهای اولیه او را نابود کرد.

 

دوره بلوغ

در طول جنگ جهانی اول، بنتون در نورفولک، ویرجینیا مستقر شد، جایی که او به عنوان نقشه‌کش معماری و نقاشی استتار برای نیروی دریایی خدمت کرد. در اوقات فراغت خود تاریخ آمریکا را می خواند و صحنه های محلی زندگی در کارخانه کشتی سازی را ترسیم می کرد. نیاز نیروی دریایی به رئالیسم هنری و مستندسازی به شدت بر سبک بعدی او تأثیر گذاشت. او تا این زمان برای یافتن هویت هنری تلاش می کرد. نوبت او بود که زندگی روزمره مردم آمریکا و مردم آن را به شیوه ای بازنمایی به تصویر بکشد که ظهور بنتون را به عنوان یک هنرمند بالغ اعلام کرد. بنتون به دلیل علاقه‌اش به تاریخ آمریکا و ریشه‌های عمیق خانواده‌اش در میسوری، خیلی زود حماسه تاریخی آمریکا را به عنوان موضوع انتخاب کرد. فیگور دراز او که تأثیر ال گرکو را نشان می دهد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”