ریتم آهنگ

بیوگرافی جورج بلوز؛ نقاش آمریکایی (بخش یک)

بیوگرافی جورج بلوز؛ نقاش آمریکایی (بخش یک)

بیوگرافی جورج بلوز

دوران کودکی و آموزش

جورج بلوز در یک خانواده اصول-مند متشکل از پدر معمارش، جورج بلوز ارشد، و مادرش آنا ویلهلمینا اسمیت که از لانگ آیلند، نیویورک آمده بود، متولد شد، جایی که پدرش به عنوان کاپیتان شکار نهنگ کار می کرد. تنها خواهر و برادر او، یک خواهر ناتنی به میزان قابل توجهی بزرگتر، لورا، از ازدواج اول پدرش که زمانی که جورج تنها دو سال داشت، از آنجا نقل مکان کرد.

 

با تشویق عمه مادری اش الینور، تمایل بلوز برای هنرمند شدن در سنین پایین به وجود آمد. او اغلب از تکه‌های کاغذ دور ریخته شده از میز کار پدرش برای خلق نقاشی‌هایش استفاده می‌کرد که در بین بچه‌های همسایه‌اش محبوب شد. بنا به درخواست، کارهایی را برای آنها می ساخت که معمولاً دارای صفی از حیوانات یا قطارها بودند. در توصیف بلوز، یکی از همسایگان سابق هریت کرک پاتریک، گفت: "هر وقت به جورج فکر می کنم، به پسر کوچکی می اندیشم که روی پله های سنگی جلوی ما نشسته بود و روی حیاط های کاغذ روبانی نقاشی می کشید. این یک اجرای دستوری بود و ما به او پول می دادیم. با خرما و انجیر».

 

عشق دیگر دوران کودکی بلوز ورزش بود. بلوز که در کودکی خیلی قد بلند یا عضلانی نبود، همچنان معتقد بود که شانس بیشتری برای اثبات خود به عنوان یک ورزشکار دارد تا یک هنرمند. یک بار در حین خدمت به عنوان گلر، زمانی که یکی از بازیکنان عادی تیم حاضر نشد او را وارد بازی کردند. او به قدری خوب عمل کرد که جای ثابتی در تیم پیدا کرد. اما اگرچه بلوز در دبیرستان به ورزش ادامه داد، اما علاقه بیشتر او به کلاس‌های هنری‌اش نشان داده شد، چیزی که والدینش آن را تأیید یا تشویق نکردند.

 

آموزش اولیه

علیرغم عدم حمایت خانوادگی، بلوز در سال 1901 در دانشگاه ایالتی اوهایو با قصد تحصیل در رشته هنر ثبت نام کرد. او به زودی شروع به طراحی برای نشریات مدرسه کرد و یک نقاشی رنگ روغن خلق کرد که در نمایشگاه دولتی در سال 1903 برنده جایزه شد. ارادت او به هنر آنقدر قوی بود که او پیشنهاد بازی حرفه ای بیسبال با سینسیناتی ردز را رد کرد تا روی آن تمرکز کند. ایجاد حرفه ای به عنوان یک هنرمند

 

همانطور که در تحصیلات رسمی خود پیشرفت می کرد، بلوز متوجه شد که آموزش او محدود کننده است و تصمیم گرفت در امتحانات نهایی خود در سال 1904 شرکت نکند. بلوز ارشد که عمداً در سال اول خود شکست خورد، این واقعیت را پذیرفت که پسرش در مورد هنرمند شدن جدی بود و از او حمایت کرد. او از نظر مالی در انتقالش به نیویورک. پس از ورود به شهر نیویورک در تابستان 1904 بود که مطالعات هنری بلوز به طور جدی آغاز شد. او در مدرسه هنر نیویورک ثبت نام کرد و در آنجا با همکلاسی هایش از جمله ادوارد هاپر، راکول کنت و ادوارد کیف ترکیب شد. در آنجا او همچنین با همسر آینده‌اش، اما لوئیز استوری، دانشجوی هنر نیز آشنا شد.

 

با این حال، بیشترین تأثیر در این مدرسه از دو معلم بود. رابرت هنری کمک کرد تا جهت گیری هنر بلوز متمرکز شود و این دو دوستی ایجاد کردند که تا آخر عمر ادامه داشت. بیلوز زمانی اظهار داشت که «رابرت هنری به درستی «پدر من» است. تحت هدایت هانری بود که بلوز برای اولین بار زندگی روزمره شهر نیویورک را روی بوم های نقاشی خود قرار داد. در سال 1909، زمانی که هانری از مدرسه هنر نیویورک جدا شد و مدرسه هنری هنری را افتتاح کرد، بلوز او را در آنجا دنبال کرد. معلم دوم، جان اسلون، همچنین به شکل‌دهی جهت هنر اولیه‌اش کمک می‌کند و آن دو با هم در جستجوی موضوعات روزمره شهری برای نقاشی به گردش می‌روند.

 

دوره بلوغ

موضوع سنگين نقاشي هاي بلوز باعث شد تا او در گروهي از هنرمندان همفكر به نام The Eight گنجانده شود. این گروه که توسط هنری تأسیس شد و اسلون را در میان اعضای خود قرار داد، برند منحصر به فردی از رئالیسم آمریکایی را ترویج کرد که در نهایت به مدرسه اشکان معروف شد. عضویت بلوز  در The Eight او ​​را قادر ساخت تا در نمایشگاه مهم هنرمندان مستقل شرکت کند. نمایشگاهی که بیلوز به سازماندهی آن کمک کرد، در آوریل 1908 افتتاح شد، اما سبک رئالیستی نمایش داده شده با نظرات متفاوتی مواجه شد. با این حال، بلوز به ویژه با یکی از حامیانش، جوزف بی. توماس، که سه تا از نقاشی های او را خریداری کرد، خوب عمل کرد.

موفقیت بلوز  در نمایشگاه های اولیه منجر به اولین شغل از بسیاری از مشاغل تدریس شد. بلوز در طول دوران حرفه‌ای خود درآمد خود را با پست‌های تدریس و طراحی برای مجلاتی مانند American Magazine، Harper's و The Masses تکمیل می‌کرد. اولین انتصاب معلمی او شاید مهمترین شغل در سطح شخصی بود، زیرا به عنوان مربی در سال 1910 در لیگ دانشجویان هنر، او توانست بودجه کافی و امنیت مالی برای ازدواج با اما (که در سپتامبر همان سال انجام داد) به دست آورد. . با این حال، عروسی تقریباً برگزار نشد، زیرا بلوز، عمیقاً بر هنر خود متمرکز بود، صبح را در استودیوی خود مشغول به کار شد، جایی که زمان را از دست داد، آدرس کلیسا را ​​فراموش کرد و فقط مراسم را انجام داد. علیرغم این، ازدواج با اِما که شغلش را پرورش می دهد، ازدواج شادی خواهد بود. او و دو دخترشان، آن متولد ژوئیه 1911 و ژان متولد آوریل 1915، اغلب به عنوان سوژه برای نقاشی های پرتره او عمل می کردند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”