ریتم آهنگ

شناخت ونسا بل ؛ نقاش نو گرای انگلیسی (بخش یک)

شناخت ونسا بل ؛ نقاش نو گرای انگلیسی (بخش یک)

خلاصه ای از ونسا بل

ونسا بل سخت گیری های ویکتوریایی تربیتش را به چالش کشید تا زندگی پر از خلاقیت، همکاری و رهایی جنسی ایجاد کند. بنیانگذار حیاتی گروه بلومزبری، بل، همراه با خواهر رمان نویسش ویرجینیا وولف، منتقد راجر فرای، و هنرمند دانکن گرانت سبک های آوانگارد قاره اروپا را برای پیشبرد هنر مدرن و شکستن موانع سنتی ترویج کردند. بین هنرهای زیبا و کاربردی بل با آداب و رسوم سنتی انگلیسی، یک اثر کاملاً مدرن خلق کرد که شامل طبیعت‌های بی‌جان، مناظر، فضاهای داخلی، و نقاشی‌های انتزاعی و همچنین هنرهای تزئینی مانند منسوجات، سفالگری و مبلمان بود. در حالی که بل سبک‌های فوویستی و کوبیستی را پذیرفت و نقاشی‌های خود را به رادیکال‌ترین نقاشی‌هایی تبدیل کرد که بریتانیا تاکنون دیده است، اصرار او بر الهام گرفتن از زندگی داخلی‌اش باعث شد مورخان و منتقدان بعدی اهمیت او را در توسعه هنر مدرن کم‌اهمیت جلوه دهند.

دستاوردهای  ونسا بل

بل تکنیک ها و کاوش های نقاشان پست امپرسیونیست مانند سزان، ماتیس و گوگن را ترکیب کرد تا ترکیب بندی های مدرن با فرم ها و رنگ های جسورانه خلق کند. او فیگورهای انسانی را به شکل‌های تشکیل‌دهنده‌شان ساده کرد، فضای تصویری را صاف کرد و از رنگ‌های اشباع‌شده برای ایجاد الگوهایی از اشیا و اشکال استفاده کرد و نقاشی‌هایی را خلق کرد که در آن زمان از رادیکال‌ترین نقاشی‌ها در بریتانیا بودند.

گروه نزدیکی از خانواده و دوستانی که بل پرورش داد و حوزه خانگی غیرسنتی که او پرورش داد، الهام‌بخش و موضوعی در طول حرفه نقاشی او بود. در این فضا، منسوجات انتزاعی، سفال های دست ساز، نقاشی های انتزاعی، و پرتره های عزیزان او در هم آمیخته شده اند تا شیوه ای جدید و مدرن از زندگی را ایجاد کنند.

بل در حالی که در توسعه نقاشی انتزاعی نوآور بود، در میان انواع مختلف موضوعات سرگردان بود و مرزهای بین هنرهای زیبا و تزئینی را محو کرد. اگرچه شاید یک مدرنیست سخت گیر نباشد، اما نگرش او به یک موضع ضد استبدادی اشاره می کند که محدودیت ها و محدودیت های آنچه از یک نقاش مدرن انتظار می رفت را به چالش می کشد.

 

بیوگرافی ونسا بل

دوران کودکی و آموزش

پویایی پیچیده خانواده ای که ونسا استفن در آن متولد شد، روابط پیچیده ای را که او در طول زندگی خود خواهد داشت، پیش بینی می کند. بزرگترین فرزندی که از نویسنده سر لزلی استفن و جولیا داکورث به دنیا آمد، سه خواهر و برادر او شامل یک خواهر بودند که ویرجینیا وولف نویسنده مشهور شد. او همچنین یک خواهر ناتنی (مادر از ازدواج اولش) و دو برادر ناتنی (پسران پدرش) داشت که بل سالها بعد آنها را به آزار او متهم کرد.

 

آموزش اولیه

در حالی که پدرش می‌توانست شخصیتی خواستار و کنترل‌کننده باشد، او به تحصیل و فعالیت‌های خلاقانه فرزندانش تشویق می‌کرد. بل با نشان دادن علاقه به هنر در سنین پایین، قبل از ثبت نام در مدرسه هنری که توسط آرتور کوپ در سال 1896 اداره می شد و بعداً در سال 1901 در آکادمی سلطنتی معتبر ثبت نام کرد، در خانه درس هایی را در خانه دریافت کرد، جایی که او نقاشی را نزد جان سینگر سارجنت، که جالب توجه بود، از او متنفر بود، آموخت. استفاده زیاد از خاکستری همچنین در این مدت بود که از طریق برادرش توبی، در سال 1902 با همسر آینده اش کلایو بل آشنا شد.

تراژدی و فقدان بر پیشرفت آموزش هنری بل تأثیر گذاشت. پس از مرگ مادرش در سال 1895 و مرگ خواهر ناتنی‌اش دو سال بعد، پدرش به او نگاه کرد تا از او، خواهر و برادرانش مراقبت کند و خانواده را اداره کند و او را مجبور کرد زمانی را که می‌توانست برای تحصیلش اختصاص دهد محدود کند. خواهرش ویرجینیا به طعنه به او لقب «قدیس» داده بود و تضاد جزئی بین آن دو ایجاد کرد که در طول رابطه نزدیکشان ادامه داشت. بعدها که پدرش به سرطان مبتلا شد، او مجبور شد زمان خود را در آکادمی سلطنتی حتی بیشتر کاهش دهد.

 

مرگ پدرش در فوریه 1904 رهایی جسمی و روانی را برای بل به ارمغان آورد، که در حالی که اجازه ثبت نام مجدد در آکادمی سلطنتی را نداشت، شروع به سفر به اروپا برای تحصیل هنر کرد. او و خواهران و برادرانش نیز از خانه خانوادگی به خانه ای در محله شیک لندن بلومزبری نقل مکان کردند. بل در مورد این آزادی تازه یافته اظهار داشت: "این که خانه ای را که در آن تاریکی و افسردگی بسیار زیاد بود را ترک کردم، به این دیوارهای سفید، پنجره های بزرگی که به درختان و چمن ها باز می شد، آمدن به اتاق خود، برای داشتن اتاق شخصی، خوشحال کننده بود. استاد زمان خود است." در اینجا بود که خانواده و دوستان روشنفکر و هنری، از جمله کلایو بل، مجموعه ای از گردهمایی های عصر پنجشنبه را آغاز کردند که به فعالیت های خلاقانه او دامن زد و پایه و اساس چیزی را تشکیل داد که «گروه بلومزبری» نامیده می شد.

 

در این زمان، آثار بل برای اولین بار به نمایش گذاشته شد و او در سال 1905 به تشکیل کلوپ جمعه کمک کرد، با هدف حمایت از نمایشگاه های عمومی آثار این گروه. صراحت و تبلیغ تهاجمی او در باشگاه کمک کرد تا شهرت مادام العمر او را به دلیل سرپیچی از قراردادهای اجتماعی و آداب و رسوم آن دوره تثبیت کند. امتناع او از ازدواج خود باعث شد تا قبل از پذیرفتن و ازدواج با او در سال 1907، مدت کوتاهی پس از مرگ برادرش توبی، در برابر دو پیشنهاد اول ازدواج کلایو بل مقاومت کند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”