ریتم آهنگ

آشنایی با جنبش زیبایی شناسی در نقاشی - بخش دوم

آشنایی با جنبش زیبایی شناسی در نقاشی - بخش دوم

محکومیت توسط راسکین

جان راسکین، منتقد برجسته، بیان خلاق پیش-رافائلی را ستود و پذیرفت که استانداردهای طراحی برای هنرهای تزئینی ماشینی به قدری کاهش یافته است که تکراری شده اند، فاقد روح و هنر با کیفیت هستند. با این حال، او همچنین از فایده اجتماعی هنر دفاع می کرد که مستقیماً با ذهنیت «هنر برای هنر» جنبش زیبایی شناسی در تضاد بود. از نظر راسکین، هنر صرفاً یک امر سلیقه ای نبود، بلکه انتقال دهنده عقل، احساس، اخلاق و دانش بود. هنگامی که گالری گروسونور در سال 1877 با نمایشگاهی از آثار برن-جونز و ویسلر افتتاح شد، راسکین نقدی تند از فیلم شبانه سیاه و طلایی این دومی: موشک در حال سقوط (1874) منتشر کرد. راسکین با مخالفت با محتوایی که به نظر او محتوای بی‌معنی بود که بی‌دقت خلق شده بود، نوشت: «قبلاً وقاحت زیادی دیده‌ام و شنیده‌ام؛ اما هرگز انتظار نداشتم که یک لانه گاو دویست گینه بخواهد تا ظرفی از رنگ را در چهره مردم پرتاب کند. ...» ویسلر سال بعد علیه راسکین شکایت افترا داد و اگرچه پیروزی این هنرمند خسارت زیادی را به همراه داشت، اما ثابت شد که برای حرفه انتقادی راسکین که هرگز به طور کامل بهبود نیافت، مضر است. راسکین، که در طول دهه 1850 مسئول ارتقای شغل چندین نقاش پیش از رافائلی بود، اکنون خود را با جنبش رو به رشد هنر مدرن ناهماهنگ می یابد.

 

جنبش زیبایی‌شناسی: مفاهیم، ​​سبک‌ها و روندها

رنگ آمیزی

زیبایی‌شناسی با الهام از پرتره‌های زنانه شهوانی روزتی، اولین حضور خود را در نقاشی‌ها نشان داد. از طریق این رسانه، جنبش و ارزش های آن به عرصه های دیگر نفوذ کرد. از میان همه هنرمندان زیبایی‌شناس، نقاشان برای تحقق بخشیدن به هدف جنبش که خلق هنر برای هنر بود، مجهزتر بودند. این به این دلیل است که نقاشی ها، بر خلاف هنرهای تزئینی و مد، به عنوان مثال، می توانند به راحتی از عملکردهای سودمند جدا شوند. بنابراین، نقاشانی مانند مور، ویسلر و لیتون توانستند به طور کامل بر خلق ترکیبات زیبا که برای حواس خوشایند بود تمرکز کنند. از آنجایی که رنگ‌های روغنی تغییرات ظریف رنگی را امکان‌پذیر می‌کنند، نقاشان زیبایی‌شناس می‌توانند از این رسانه برای کشف هارمونی رنگ و تنوع تون استفاده کنند. بسیاری از این هنرمندان، به‌ویژه ویسلر، نقوش ژاپنی (طاووس، بادبزن، گلدان) و زیبایی‌شناسی (مانند قلم‌موهای پردار یا فرم‌های ساده شده) را نیز در کار خود گنجانده‌اند.

 

موسیقی

اگرچه برخی از نوازندگان ویکتوریایی، برجسته‌ترین آنها ادوارد هانسلیک، از فرمالیسم و ​​جدایی موسیقی از هر الزامی برای بیان چیزی فراتر از خود دفاع می‌کردند، به نظر می‌رسد که موسیقی‌دانی خاص زیبایی‌شناس وجود نداشته است. با این وجود، این رسانه منبع مهمی از الهام برای بسیاری از نقاشان زیبایی شناسی بود. در دهه 1870، منتقد والتر پتر به طور معروف اظهار داشت که "همه هنرها در آرزوی شرایط موسیقی هستند." هنرمندان زیبایی شناسی که معتقد بودند موسیقی شکل ایده آلی از هنر را ارائه می دهد که نقاشی می تواند از آن تقلید کند، این موضوع مورد توجه قرار گرفت. این فرآیند شامل ریشه کن کردن محتوای روایی به نفع ایجاد یک تصور یا تداعی از طریق "هماهنگی" رنگ ها و ترکیب بود. نقاشانی مانند ویسلر و فردریک لیتون حتی عنوان نقاشی های خود را بر اساس فرم های موسیقی نام گذاری کردند. ویسلر درباره ارتباط بین هنر و موسیقی و نقش هنرمند به عنوان خالق توضیح داد: "طبیعت شامل عناصر رنگ و فرم همه تصاویر است، همانطور که صفحه کلید حاوی نت های تمام موسیقی است. اما هنرمند برای انتخاب و انتخاب به دنیا می آید. و با علم، این عناصر را گروه کنید تا نتیجه زیبا باشد - همانطور که نوازنده نت های خود را جمع می کند و آکوردهای خود را می سازد تا از هرج و مرج هارمونی باشکوهی بیرون بیاید.

 

معماری

خانه‌ها و استودیوهایی که توسط Aesthetes طراحی شده و تحت نظارت Aesthetes ساخته شده‌اند، از سنت آکادمیک کلاسیک با گرد هم آوردن منابع به ظاهر متفاوت الهام برای ایجاد یک طرح ساختاری منحصربه‌فرد منحرف شده‌اند. به عنوان مثال، خانه فردریک لیتون دارای منابع شرقی، خاورمیانه و رنسانس ایتالیایی بود. میهمانان به جای یک سرسرا یا چایخانه سنتی بریتانیایی وارد اتاقی می‌شوند که «تالار عرب» نامیده می‌شود، یک اتاق گنبدی شکل با تزئینات استادانه که بسیاری از عناصر مختلف طراحی خاورمیانه را با هم ترکیب می‌کند. در همین حال، ویسلر اتاق معروف طاووس را برای فردریک لیلاند نجیب زاده کشتیرانی طراحی کرد که از یک جعبه لاک ژاپنی الهام گرفته شده بود. این خانه های التقاطی اغلب خواستار همکاری هنرمندان صنعتی مانند ویلیام موریس و چارلز وویسی بودند. برای معماران و طراحان زیبایی شناس، زیبایی سازه به عنوان انعکاس ساکنان پیچیده آن، پیروی از هر سبکی را مغلوب کرد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”