ریتم آهنگ

زندگی نقاش برجستهٔ رنسانس، لئوناردو داوینچی

زندگی نقاش برجستهٔ رنسانس، لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی که بود؟

لئوناردو دی سر پیرو داوینچی

 

(به ایتالیایی اثر لئوناردو دی سر پیرو داوینچی)

 

1452-1519

 

او در شهر کوهستانی وینچی در توسکانی، در قلمرو جمهوری فلورانس، که در آن زمان توسط خانواده مدیچی اداره می شد، به دنیا آمد. والدین لئوناردو در زمان تولد او ازدواج قانونی نداشتند. پدرش، سر پیرو، یک دفتر اسناد رسمی و صاحب زمین از فلورانس بود، و مادر لئوناردو، کاترینا، روستایی جوانی بود که مدت کوتاهی پس از تولد یک فرزند با یک صنعتگر ازدواج کرد. لئوناردو در خانه پدربزرگش بزرگ شد. در آنجا مانند یک پسر "قانونی" رفتار می کرد و می توانست اصول اولیه روز مانند خواندن، نوشتن و حساب را بیاموزد. لئوناردو نام خانوادگی به معنای امروزی کلمه نداشت و داوینچی فقط به معنای "وینچی" است.

 

داوینچی علاقه ای به مطالعه لاتین، زبان علم و تدریس نداشت، تا اینکه بعداً این زبان را به روش خود آموخت. او همچنین علوم پیشرفته ریاضی، هندسه و حساب را فرا نگرفت تا اینکه در سن 30 سالگی با پشتکار و پشتکار فراوان شروع به مطالعه آنها کرد.

 

لئوناردو در آن سال ها علاقه زیادی به هنر داشت. هنگامی که او فقط 15 سال داشت، پدرش که در جامعه فلورانس به خوبی شناخته شده بود، لئوناردو را برای کارآموزی نزد هنرمند آندریا دل وروچو فرستاد. لئوناردو آموزش های گسترده ای در زمینه نقاشی، مجسمه سازی، هنرهای فنی و مکانیکی در کارگاه معروف Vorocco دریافت کرد. او همچنین در یک کارگاه نزدیک با آنتونیو پولائولو کار می کرد.

 

داوینچی در سال 1472 در انجمن هنرمندان فلورانس پذیرفته شد، اما پنج سال دیگر در کارگاه معلم خود ماند و پس از آن تا سال 1481 به طور مستقل در فلورانس کار کرد. بسیاری از نقاشی‌ها و طراحی‌های شگفت‌انگیز، از جمله تکنیک‌ها، از این دوره باقی مانده‌اند. این آثار شامل نقشه‌های فنی پمپ‌ها، سلاح‌های نظامی و وسایل مکانیکی است که عشق و علاقه لئوناردو به مسائل فنی را حتی در ابتدای کارش نشان می‌دهد.

 

او نه تنها یک هنرمند، بلکه یک مجسمه ساز، معمار، موسیقیدان، ریاضیدان، مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین شناس، نقشه کش، گیاه شناس، نویسنده و دانشمند عالی بود. می توان گفت نبوغی که او در آثارش نشان داد بیش از هر چیز توسط نسل های مختلف درک شد. اگرچه 25 تابلو بیشتر از او باقی نمانده است، اما او را یکی از بزرگترین نقاشان تاریخ می دانند.

 

داوینچی را کهن الگوی رنسانس می دانند. او مردی فوق العاده کنجکاو و خلاق بود. او ایده های خود را در هزاران صفحه یادداشت کرد. او طرح‌های نوآورانه‌ای برای سلاح‌هایی مانند توپ‌های بخار، هواپیماها و وسایل نقلیه زرهی ایجاد کرد، اگرچه بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند.

داوینچی اولین طراح هواپیما و صدها اثر معماری دیگر است. یکی از ابداعات آن غواصی و جنگ زیر آب است. او همچنین مسلسل ها، تانک های نظامی، ساعت های معروف به ساعت داوینچی، کیلومتر شمار و اشیاء دیگر را اختراع یا اختراع کرد و در پشت نقاشی هایش یادداشت هایی نوشت که فقط جلوی آینه قابل خواندن بود.

 

راز خلاقیت داوینچی چیست؟

داوینچی ترکیب های هوشمندانه ای برای نقاشی های خود ابداع کرد، شخصیت هایش را با توجه به ویژگی های روانی به تصویر کشید، بدن انسان را با بررسی آناتومی بدن به درستی ترسیم کرد و در نهایت با آزمایش روش های مختلف، موفق به ترسیم فضا و اشیاء سه بعدی بر روی آن شد. یک سطح دو بعدی بکشید.

 

نتیجه این کنجکاوی خستگی ناپذیر بسیاری از کارهای ناتمام بود که تصویری واضح، پیچیده و ظریف از طبیعت انسان به دست می داد. آموزه های او بر هنر نسل بعدی هنرمندان تأثیر گذاشت و در طول قرن ها تکنیک های او الگوی نقاشی شد.

 

لئوناردو هنرمند سازنده ای نبود، در واقع او سازنده ترین طراح بود. او مقالات زیادی را در مورد مسائل و برنامه های کوچکتر، با حداقل جزئیات در مورد موضوعاتی که توجه او را جلب می کرد، نگه داشت.

 

او علاوه بر این مقالات و طراحی ها، تحقیقات زیادی در زمینه نقاشی انجام داد که از آنها برای کشیدن نقاشی های معروف خود مانند مدونای صخره ها و شام آخر استفاده کرد.

 

قدیمی ترین نقاشی داوینچی (منظره دره آرنو) است که در سال 1473 کشیده شده است که رودخانه، کوه ها، قلعه و مزارع را با جزئیات بسیار به تصویر می کشد.

 

خط معکوس یکی دیگر از اختراعات داوینچی است. برای اینکه کسی نتواند نوشته هایش را بخواند، نوعی نامه اختراع کرد که به ترتیب معکوس نوشته می شد و برای خواندن آن باید از آینه استفاده می شد.

داوینچی می توانست همزمان با یک دست نقاشی کند و با دست دیگر بنویسد.

 

داوینچی چه مشکلاتی را بررسی کرد؟

در حال مطالعه

زمین شناسی و بحث در مورد آن

مطالعه آناتومی بدن انسان،

 اسکلت اندام های داخلی و رگ های خونی.

 در آن زمان، بیمارستان اجساد را برای کالبد شکافی به داوینچی تحویل داد و او حدود 30 جسد را تشریح کرد و نقاشی هایی از چندین اندام کشید. بعدها این کار به محققان و هنرمندان کمک کرد تا بدن انسان را بهتر طراحی و درک کنند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”