ریتم آهنگ

شناخت جوزف ویلیام تِرنِر

شناخت جوزف ویلیام تِرنِر

جوزف مالورد ویلیام ترنر

 

(انگلیسی: جوزف مالورد ویلیام ترنر)

 

 1851-1775

 

جوزف مولورد ویلیام ترنر که امروزه با نام جی.ام. دبلیو ترنر یک نقاش منظره رمانتیک بریتانیایی بود که علاوه بر نقاشی، به کارهای چاپی نیز می پرداخت. ترنر در طول زندگی خود شخصیتی بحث برانگیز بود، اما اکنون به عنوان هنرمندی شناخته می شود که نقاشی منظره را به سطحی قابل رقابت با نقاشی تاریخی ارتقا داد.

 

اگرچه ویلیام ترنر بیشتر به خاطر نقاشی های رنگ روغنش شهرت دارد، اما یکی از بزرگترین نقاشان آبرنگ بریتانیا است. او به "نقاش نور" معروف است و کار او آغاز رمانتیک امپرسیونیسم بود.

 

زندگی شخصی

ویلیام ترنر در 23 آوریل 1775 در منطقه میدن لین لندن، در نزدیکی کانتی گاردن متولد شد.

مطمئناً تعیین تاریخ تولد دقیق ترنر دشوار است زیرا راسکین در خطبه ای که در سال 1853، دو سال پس از مرگ او توسط جان راسکین (دوست دیرینه و ستایشگر او) ایراد شد، نتوانست دقیقاً بگوید چند سال دارد. این ترنر در دانشگاه بود. زمان. مرگ او، زیرا سوابق تولدش در آتش گم شد.

پدرش ویلیام ترنر آرایشگر اهل دیونشایر و مادرش مری مارشال از خانواده قصابی بود. او همچنین یک خواهر کوچکتر داشت که در سال 1783 در سن چهار سالگی درگذشت.

 

در سال 1785، ترنر جوان به خانه عمویش در برنتفورد، شهری کوچک در غرب لندن فرستاده شد. در طول اقامت او در اینجا، کپی های زیادی با کلیشه های حکاکی شده از مناظر منحصر به فرد آثار باستانی در انگلستان کپی شد. اولین نقاشی های باقی مانده از او به سال 1787 باز می گردد، زمانی که او حدود دوازده ساله بود. این نقاشی‌ها کپی‌هایی از حکاکی‌های هنرمندان مختلف هستند که اولین تم آبرنگ ترنر شد. این پروژه های اولیه نه تنها خام، بلکه خشن نیز بودند، اما او با تمرین مداوم به سرعت پیش می رفت و حتی گاهی اوقات مقدار کمی پول از خریداران برای کارهایش دریافت می کرد. در سال 1789، ترنر سیزده ساله با عمویش که به تازگی از سنینگول آکسفورد بازنشسته شده بود زندگی می کرد. تمام نقاشی‌های ترنر از آن زمان در یک کتاب طراحی، مانند آبرنگ‌های آکسفورد، ذخیره شده‌اند. استفاده او از مداد رنگی در طرح های اولیه روغنی، اساس روش اصلی نقاشی ترنر برای بقیه عمرش بود.

بسیاری از کارهای اولیه ترنر مطالعات و تمرین های معماری هستند که به آینده می نگرند و این نشان می دهد که ترنر جوان با چندین معمار همکاری داشته است. در اواخر سال 1789، ترنر همچنین نقشه های توپوگرافی توماس مالتون را که ترنر او را معلم خود می نامید، مطالعه کرد. او در همان سال زمانی که فقط 14 سال داشت وارد آکادمی سلطنتی شد و یک سال بعد در آکادمی پذیرفته شد. در ابتدا علاقه زیادی به معماری داشت، اما به توصیه توماس هاردویک به نقاشی مشغول شد. اثر او "لمبث، قصر اسقف اعظم" تنها یک سال بعد برای اجرای تابستانی در آکادمی پذیرفته شد. از آن زمان، او هر سال از آکادمی بازدید می کند.در سال 1796، ترنر اولین نقاشی رنگ روغن خود را به نام ماهیگیران در دریا در آکادمی به نمایش گذاشت.

 

با بزرگتر شدن ترنر، رفتار او بیگانه تر شد. او علاوه بر پدرش که نزدیک به سی سال با او زندگی کرد و به عنوان دستیار در آزمایشگاه او مشغول به کار بود، چندین دوست صمیمی داشت. مرگ پدرش در سال 1829 تأثیر عمیقی بر او گذاشت و بعدها به افسردگی مبتلا شد. او هرگز ازدواج نکرد، اما با یک بیوه و یک زن مسن به نام سارا دانبی رابطه داشت. او معتقد بود که او پدر دو دختر یک زن است که در سال‌های 1801 و 1811 به دنیا آمده‌اند. راسکین در پاسخ به زندگی‌نامه‌ای که راسکین از او خواسته ویژگی‌های اصلی ترنر را توصیف کند، ویژگی‌های زیر را برشمرده است: لجاجت، سخاوت، مهربانی (جدی بودن). )، لجاجت (افراطی)، هوس باز و بی وفایی.

 

او در 19 دسامبر 1851 در خانه معشوقه خود در چلسی درگذشت. گفته می شود در آخرین دقایق زندگی خود این جمله را به زبان آورد: "خورشید خداست."

 

سبک نقاشی

استعداد ترنر به زودی در زندگی او شناخته شد. استقلال مالی، نوآوری را برای او آسان‌تر کرد. کار او برای بزرگسالان را می توان در استفاده از پالت رنگ و استفاده از رنگ برای ایجاد فضاهای بزرگ توصیف کرد. با توجه به داستان هنر مصور دیوید پوپر، آخرین کارهای او معماهای غیر معمول نام داشت.

 

بهترین راه برای انتقال عقاید ترنر در مورد چیزهایی مانند کشتی های غرق شده، از طریق آتش است، مانند مجلس سوزان در آتش در سال 1834 (واقعیتی که ترنر به سرعت آن را دید و با آبرنگ نقاشی کرد)، بلایای طبیعی و البته پدیده ها. به عنوان مثال، نور خورشید، رعد و برق، باران و مه. او مجذوب قدرت وحشی دریا بود و این در «سپیده دم پس از نابودی» و «کشتی بردگان» به وضوح دیده می شود.

 

لیبر استودیو چاپ جسورانه ای از ترنر است که شامل 71 چاپ از 100 چاپ در 14 قسمت است که مربوط به سال های 1807 و 1819 است، با 20 طرح تقریباً ناتمام که هرگز چاپ نشدند. این مجموعه به خوبی احساسات ترنر را در مورد نقاشی منظره توصیف می کند. این طرح ها برای تکثیر زیاد در نظر گرفته شده بود و شامل 6 شیء دریایی، کوهستانی، روستایی، تاریخی، معماری و کشاورز آرامش بخش بود.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”