ریتم آهنگ

بهترین آهنگ‌های عاشقانه تمام دوران‌ها

بهترین آهنگ‌های عاشقانه تمام دوران‌ها

بهترین آهنگ عاشقانه تاریخ موسیقی کدام است؟
با نزدیک شدن ولنتاین سایت‌ها و مجلات موسیقی فهرست های مختلفی از بهترین آهنگ های عاشقانه را منتشر می‌کنند؛ با بررسی فهرست‌های مختلف ۱۴ آهنگ برتر عاشقانه تمام دوران ها را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:

۱. آهنگ «چیزی»؛ بیتلز
آهنگ Something از گروه بیتلز که بهترین آهنگ عاشقانه تاریخ موسیقی است، یکی از آهنگ‌های آلبوم «ابی رود (Abby Road)» که در سال ۱۹۶۹ منتشر شد. آهنگ توسط جورج هریسون، گیتاریست گروه، برای همسر اولش پتی بوید نوشته شده بود. «چیزی» که جایزه آیور نوولو را در سال ۱۹۶۹ دریافت کرده توسط بیش از ۱۵ هنرمرد بازخوانی شده است که این آهنگ را به دومین آهنگی که بیشترین بازخوانی را داشته تبدیل کرده است. این آهنگ همچینین در فهرست بهترین آهنگ‌های تمام دوران های مجله رولینگ استون در رتبه ۲۷۸ قرار دارد.

۲. آهنگ «باران ارغوانی»؛ پرینس
باران ارغوانی (Purple Rain) ترانه ای از اسطوره موسیقی سول و فانک است که یکی از ترک‌های آلبوم مشهور «باران ارغوانی» بود. این آلبوم عضوی ثابت در فهرست‌های بهترین آلبوم‌های تاریخ است که ششمین آلبوم پرفروش تاریخ موسیقی در دنیا است. ترانه باران ارغوانی که بهترین آهنگ عاشقانه پرینس است نیز یکی از پرفروش‌ترین آهنگ های تاریخ است که پرینس خودش متن آن را نوشته است.

۳. آهنگ «اگر تو را نداشته باشم»؛ آلیشا کیز
اگر تو را نداشته باشم (If I Ain’t Got You) ترانه‌ای از دومین آلبوم آلیشا کیز به نام «خاطرات آلیشا کیز» است. آلیشا جوایزی همچون گرمی، بیلبورد، جایزه MTV و بسیاری جوایز دیگر را به خازر این آهنگ دریافت کرد. سبک این آهنگ R&B، سول و جاز است. آلیشا کیز تا کنون ۱۵ بار جایزه گرمی که معتبرترین جایزه موسیقی است را دریافت کرده است.

۴. آهنگ «همیشه عاشقت خواهم بود»؛ ویتنی هیوستون
همیشه عاشقت خواهم بود (I Will Always Love You) ترانه‌ای است که در اصل متعلق به دالی پارتن، ملکه موسیقی کانتری بوده است که سبک آن کانتری بود و در سال ۱۹۷۴ منتشر شد و توانست دو بار به صدر جدول بیلبورد دست یابد. ویتنی هیوستون این آهنگ را در فیلم بادیگارد (۱۹۹۲) بازخوانی کرد که بسیار محبوب شد و ترانه شهرت جهانی گرفت. اجرای ویتنی هیوستون ۱۴ هفته در صدر جدول بیلبورد قرار داشت و یکی از پرفروش‌ترین ترانه‌های تاریخ موسیقی و بهترین آهنگ عاشقانه ویتنی هیوستون شد.

۵. آهنگ «بیا با هم بمانیم»؛ ال گرین
بیا با هم بمانیم (Let’s Stay Together) تک‌آهنگی از خواننده مشهور سول و گاسپل، ال گرین است در سال ۱۹۷۱ منتشر شد و یک سال بعد در آلبومی به همین نام گنجانده شد. این آهنگ که بهترین آهنگ عاشقانه دهه ۸۰ است، ده روز پس از انتشار به صدر جداول فروش رسید و به مدت ۹ هفته پرفروش ترین ترانه سول بیلبورد بود و ۱۶ هفته در چارت باقی ماند. بیا با هم بمانیم به یکی از معروف‌ترین آثار گرین تبدیل شد. این آهنگ در فهرست ۵۰۰ ترانه برتر تمام دوران‌ها از سوس مجبه رولینگ استون رتبه ۶۰ را دارد. این ترانه را هنرمندان زیادی بازخوانی کرده اند و در فیلم‌ها و سریال‌های متععدی از جمله فیلم «پالپ فیکشن» کوئنتین تارنتینو استفاده شده است.

۶. آهنگ «زرد»؛ کلدپلی
زرد (Yellow) ترانه‌ای از اولین آلبوم استودیویی گروه راک بریتانیایی مشهور کلدپلی به نام «چترهای نجات» است. این ترانه که بهترین آهنگ عاشقانه کلدپلی است موجب شهرت و محبوبیت این گروه شد. آلبوم چترهای نجات توانست جایزه گرمی بهترین آلبوم آلترناتیو سال ۲۰۰۲ را بع دست آورد و ترانه زرد نیز نامزد دریافت گرمی شد؛ این ترانه توانست جایزه ان‌ام‌ئی (NME) را به دست آورد.


۷. آهنگ «ملودی از بند رها شده»؛ رایچس برادرز
ملودی از بند رها شده (Unchained Melody) نام ترانه‌ای است که برای فیلم Unchained توسط تاد دونکن اجرا شد. در سال ۱۹۶۵ این ترانه مجددا توسط برادران رایچس (The Righteous Brothers) که یک گروه دو نفره پاپ و سول آمریکایی است، اجرا شد که با استقبال گسترده‌ای مواجه شده و به یکی از محبوب‌ترین ترانه های قرن بیستم تبدیل شد. این ترانه در فهرست ۱۰۰ ترانه برتر فیلم که توسط موسسه فیلم آمریکا (بفا) در سال ۲۰۰۴ منتشر شد در رتبه ۲۷ قرار گرفت.

۸. آهنگ «داستان»؛ برندی کارلایل
داستان (The Story) ترانه‌ای از خواننده فولک راک آمریکایی، برندی کارلایل است که در آلبومی به همین نام در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این آهنگ در سریال آناتومی گری پخش شد و در آلبوم سوم موسیقی متن این سریال منتشر شد. این ترانه محبوب‌ترین ترانه برندی کارلایل است.

۹. آهنگ «کنار تو»؛ شادی
کنار تو (By Your Side) ترانه ای از پنجمین آلبوم گروه انگلیسی شادی (Sade) به نام Lovers Rock است. این ترانه نامزد دریافت جایزه گرمی بهترین اجرای خواننده زن پاپ در سال ۲۰۰۱ شد. این ترانه جزو فهرست بهترین آهنگ عاشقانه شبکه تلویزیونی وی‌اچ‌وان و در رتبه چهل و هشتم است.

۱۰.  آهنگ «استخوان‌ها»؛ مارن موریس
استخوان‌ها «The Bones» ترانه‌ای از خواننده کانتری آمریکایی، مارن موریس است که در دومین آلبوم استودیویی‌اش به نام دختر (Girl) در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این ترانه گواهی پلاتینیوم از انجمن ضبط موسیقی آمریکا و کانادا دریافت کرده است.

۱۱. آهنگ «عشق بی‌پایان»؛ لایونل ریچی و دیانا راس
عشق بی پایان (Endless Love) ترانه‌ای مشترک از لایونل ریچی، خواننده مشهور پاپ آمریکایی و دیانا راس است که توسط لایونل ریچی نوشته شده است. این بالاد احساس بهترین ترانه دو نفره تاریخ موسیقی است که یکی از بهترین ترانه‌های عاشقانه تاریخ موسیقی نیز به شمار می‌رود. این ترانه توسط هنرمندان زیادی همچون لوتر وندرس و ماریا کری بازخوانی شده است.

۱۲. «عشق تو چقدر عمیق است»؛ بی‌جیز
عشق تو چقدر عمیق است (How Deep Is Your Love) یک بالاد پاپ احساسی از گروه مشهور پاپ راک بریتانیایی، بی جیز (Bee Gees) است که در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. این آهنگ که مدت‌های بسیار زیادی در صدر جداول برترین‌های موسیقی بود، جزو فهرست ۵۰۰ ترانه برتر تمام دوران‌ها از سوی مجله رولینگ استون انتخاب شده و رتبه ۳۷۵ را دارد.

۱۳. آهنگ «در تاریکی به دنبال تو خواهم آمد»؛ دث کب فور کیوتی
در تاریکی به دنبال تو خواهم آمد (I Will Follow You into the Dark) ترانه از گروه آلترناتیو راک آمریکایی دث کب فور کیوتی (Death Cab for Cutie) است که در پنجمین آلبوم استودیویی آن‌ها به نام Plans منتشر شد. این ترانه که توسط بن گیبارد نوشته و اجرا شده است پرفروش‌ترین ترانه این گروه است.

۱۴. آهنگ «چون من دوستت دارم»؛ لیزو

چون من دوستت دارم «Cuz I Love You» ترانه‌ای از سومین آلبوم استودیویی لیزو به همین نام است. ترانه درباره اعتراف به عشقی پنهان است.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”