ریتم آهنگ

غمگین ترین آهنگ های تاریخ به انتخاب مجله رولینگ استون

غمگین ترین آهنگ های تاریخ به انتخاب مجله رولینگ استون

غمگین ترین آهنگ های تاریخ به انتخاب مجله رولینگ استون
مجله رولینگ استون که یکی از مشهورترین مجله‌ها در زمینه موسیقی است، طبق یک نظرسنجی فهرستی از غمگین ترین ترانه های تاریخ موسیقی را منتشر کرده است که با هم نگاهی می‌کنیم به ۱۰ آهنگ صدر این فهرست:

۱۰. هنک ویلیامز؛ آنقدر تنها هستم که می‌توانم گریه کنم

آهنگ آنقدر تنها هستم که می‌خواهم گریه کنم (I’m So Lonesome I Could Cry) یکی از غمگین ترین آهنگ های تاریخ موسیقی است که هنک ویلیامز سه سال قبل از مرگش تمام درد و غمش از ازدواج شکست‌ خورده خود را در این شاهکار بیان می‌کند. او که از تاثیرگذارترین نوازندگان و ترانه‌سرایان قرن بیستم بود و ترانه‌های پرفروش بسیاری داشت، اما این ترانه غمگین از ماندگارترین آن‌ها است که ده‌ها سال بعد از مرگش طرفداران زیادی دارد؛ همچنین این ترانه توسط خوانندگان مشهوری از الویس پریسلی گرفته تا جانی کش بازخوانی شده است.

۹. آلیس این چینز؛ خلاصه

آهنگ Nutshell یکی از غمگین ترین ترانه های تاریخ است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد؛ این ترانه پس از مرگ غم‌انگیز خواننده گروه، لین استیلی، در جوانی معنای غمگین‌تری پیدا کرد. این ترانه که بیان کننده بحران و آشفتگی زندگی شخصی لین استیلی است، درباره تنهایی، ناامیدی و مرگ است.

۸. جان پراین؛ سم استون

ترانه Sam Stone که در سال ۱۹۷۱ منتشر شد درباره جانباز جنگ ویتنام است که به اعتیاد گرفتار شده است. او که مدال شجاعت دارد در آخر اوردوز کرده و می‌میرد. متن این ترانه را یکی از غمگین‌ترین ها در تاریخ موسیقی پاپ می‌دانند.

۷. پرل جم؛ سیاه
غمگین ترین آهنگ های تاریخ

آهنگ Black ترکی از آلبوم افسانه‌ای گروه با نام ده (Ten) بود که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد؛ از نظر بسیاری از منتقدان و مجله های موسیقی از بهترین آهنگ ها با موضوع عشق است. داستان این آهنگ که یکی از غمگین ترین آهنگ های تاریخ موسیقی است درباره عشق از دست رفته است که با موفقیت زیادی روبرو شد؛ اما به دلیل این‌که متن ترانه بسیار خصوصی بود، گروه حاضر نشدند آن را به صورت سینگل منتشر کنند یا ویدیویی برای آن ضبط کنند.

۶. جرج جونز؛ او امروز به عشقش پایان داد
غمگین ترین آهنگ های تاریخ
 

آهنگ He Stopped Loving Her Today که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، در بسیاری از فهرست‌ها آن را بهترین آهنگ کانتری تمام دوران‌ها می‌دانند. آهنگ درباره دوستی‌ است که هیچوقت از از عشقش دست نمی‌کشیده و تمام عکس‌ها و نامه‌های عشقش را به امید این‌که روزی بازگردد نگه می‌داشته است و در آخر عشقش برای مراسم ترحیمش می‌آید.

۵. نیروانا؛ مانعی بین راه
 

کرت کوبین (خواننده گروه) آهنگ Something in the Way (مانعی بین راه) را که در سال ۱۹۹۱ در آلبوم «بی‌خیال» منتشر شد، با الهام از دوران بی‌خانمانی‌ خودش، زمانی که برای مدت کوتاهی زیر پلی در واشنگتن زندگی می‌کرده نوشته است که تبدیل به یکی از غمگین ترین آهنگ های تاریخ موسیقی شد. این آهنگ نخستین بار به صورت سولو و آکوستیک توسط کرت کوبین اجرا شد و بعدا توسط گروه مجددا اجرا شد.

۴. هری چاپین؛ گربه در گهواره
 

داستان ترانه غمگین Cat’s in the Cradle (گربه در گهواره) که در سال ۱۹۷۴ منتشر شد، درباره پدری است که به علت مشغله زیاد وقتی برای پسر خود ندارد و در آخر، هنگامی که پسر بزرگ می‌شود وقتی برای پدر پیر خود ندارد. چاپین در یک سانحه رانندگی در سال ۱۹۸۱ درگذشت و بزرگ شدن فرزندان خود را ندیدکه شاید این موضوع آهنگ را غمگین‌تر هم می‌کند.

۳. آر.ای.ام؛ همه رنج می‌کشند
 

خواننده و رهبر گروه «مایکل استایپ» گفته است که آهنگ ٰEverybody Hurts (همه رنج می کشند) پیامی مستقیم به طرفداران گروه، به خصوص نوجوانان دارد که گمان می‌کنند در رنجی که می‌برند، تنها هستند. آهنگ در نظرسنجی موسسه PRS For Music در صدر فهرست «آهنگ‌هایی که می‌توانند مردان بالغ را به گریه بیاندازند» قرار گرفت.

۲. ناین اینچ نیلز؛ آزار
 

آهنگ Hurt (آزار) که یکی از غمگین ترین آهنگ های تاریخ موسیقی است، ترانه‌ای سروده ترنت رزنُر ‌است و اولین بار در آلبوم ۱۹۹۴ ناین اینچ نیلز با نام «مارپیچ رو به پائین» منتشر شد و در آمریکا تا رتبه هشتم جدول ترانه‌های راک مدرن صعود کرد. «جانی کش» نیز نسخه‌ای از «آزار» را در سال ۲۰۰۲ بازخوانی کرد که تحسین منتقدان را در پی داشت و طرفداران بسیار بیشتری نسبت به نسخه اصلی «آزار» دارد. «آزار» آخرین اثر پرفروش جانی کش بود که پیش از مرگش منتشر شد.

۱. اریک کلپتون؛ اشک در بهشت

 

رتبه اول غمگین ترین آهنگ های تاریخ موسیقی متعلق به آهنگ Tears in Heaven (اشک در بهشت) است. اریک کلپتون این اثر را از یک اتفاق به شدت غم‌انگیز و شخصی، که فوت پسر چهار ساله‌اش بود، الهام گرفته است. این تک‌آهنگ در چارت‌های نیوزلند در رتبه اول و در چارت‌های بریتانیا جزو ده ترانه اول قرار گرفت. همچنین این تک‌آهنگ موفق به دریافت ۳ جایزه گرمی شد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”